Catatan Popular

Februari 22, 2011

Saat doa dikabulkan ALLAH

ALHAMDULILAH...
itu lafaz pertama dan mampu terucap saat penantian aku berakhir...minggu terakhir Feb 2011 ni banyak mengajak aku untuk terus tegar dalam memahami erti syukur kepada Ilahi...

kekadang dalam hidup nie..banyak benda yang kita xjangka..tp bile dah terjadi...disitu ia akan menguji kita.WARAS @ TIDAK.SYUKUR @ KUFUR.Kata para ulama..."MANUSIA AKAN DI UJI DALAM PERLBAGAI BENTUK DAN CARA.KAYA ITU UJIAN.MISKIN ITU UJIAN.saat doa kita masih lagi x diperkenankan Ilahi itu pun ujian; apetah lagi saat doa dikabulkan..itu pun ujian dari ALLAH.ujian untuk tentukan syukur @ kufur dengan nikmatnya..mudahan aku terhindar dari ISTIDRAJ..

wahhhhhhh...nape yer... ni buat aku hepi..
1) 25 feb 2011 = aku diminta lapor diri kat CELCOM
2) 24 feb 2011 = aku diminta lapor diri kat Oil & Gas company..wow teruja aku
3) 1 march 2011 = aku diminta lapor diri kat YAWA (yayasan anak warisan alam)

# mungkin juga dalam minggu nie aku dapat anak sedara baru...:)

alhamdulillah ..mungkin ni berkat doa ibubapa aku yang xputus2 doakan anak2nye.

DOA


اللَّهُمَّ أَعِنِّى عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ

“ Yaa Allah..Bantulah hamba untuk (senantiasa ) mengingat-Mu, bersyukur kepada-Mu, serta memperbaiki (kualitas) ibadahku kepada-Mu.”

Doa ini Rasul wasiatkan kepada Muadz bin Jabbal agar senantiasa dibaca setelah shalat. (HR. Abu Dawud, dengan sanad shahih –riyadhusshalilhin, hal 488.

Tiada ulasan: