Catatan Popular

Februari 21, 2010

nurani lelaki

Lelaki semakin LIAR jika di kawal ..bukan LIAR

SEORANG wanita bertanya kepada seorang lelaki,bagaimana cara untuk seorang isteri mengatur dan mengawal seorang suami. jawapannya mudah saja: jangan mengawal dan mengwasininya.!!

mengatur lelaki bermakna mengawal kebijaksanaannya. ia umpama mencabar ego supaya lelaki untuk berlaku curang. mungkin menjadi fitrah lelaki..semakin dikawal-semakin liar jadinya.
cara terbaik untuk "mengawal" dan menawan jiwa lelaki ialah dengan belaian kasih sayang dan kepercayaan. tidak sukar untuk wanita itu memahami jiwa lelaki kerana geraknya lebih terbuka dan mudah ditelah.

melakukan hal yang mudah yang sering di anggap temeh boleh menawan hati lelaki. jangan memandang enteng perkara sebegini kerana ia menjadi pemanis hubungan dua jiwa.

contoh yang jelaS...umpama si suami ini kaki bola dan sanggup berjaga malam di kedai mamak bersama teman-temanya,cuba ambil tahu perkembangan semasa mengenai pasukan kegemaran sang suami.
bila tiba hari jadi nya: cuba hadiakan pada pasanagan anda sepasang jersi pasukan kegemaran nya.alangkah indah dan terharunya suami bila mendapat sokongan dari isteri @teman wanita nya.

bayangkan sang suami rela hati memakai jersi pasukan kegemarannya untuk bermain di padang bersama rakan bola mereka.

berbunga hati anda @pasangan jika dihargai sedemikian rupa.JANGAN INGAT KOMUNIKASI MARAH-MARAH DAN MENGUNGKIT HAL LAMA AKAN DAPAT MENGAWAL PASANGAN ANDA WALAUPUN BIASANYA LELAKI AKAN BERDIAM DIRI..DIAM BUKAN BEERTI TAKUT DAN TUNDUK!!!

Tiada ulasan: